ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 北海道武蔵女子短期大学紀要
  2. 35

Towards Self-Directed Listening Learning : Value of Weekly Collaborative Study Sessions

https://hmjc.repo.nii.ac.jp/records/391
https://hmjc.repo.nii.ac.jp/records/391
34c3bb4f-40c5-4459-a5df-67c36e639afc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004253712.pdf KJ00004253712.pdf (741.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-26
タイトル
タイトル Towards Self-Directed Listening Learning : Value of Weekly Collaborative Study Sessions
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00231022
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
論文名よみ
タイトル Towards Self-Directed Listening Learning : Value of Weekly Collaborative Study Sessions
言語 en
著者 エドワーズ, シンシア

× エドワーズ, シンシア

en Edwards, Cynthia

ja エドワーズ, シンシア


Search repository
青木, 睦子

× 青木, 睦子

ja 青木, 睦子

ja-Kana アオキ, ムツコ


Search repository
Edwards, Cynthia

× Edwards, Cynthia

en Edwards, Cynthia


Search repository
Aoki, Mutsuko

× Aoki, Mutsuko

en Aoki, Mutsuko


Search repository
著者所属(日)
北海道武蔵女子短期大学英会話
著者所属(日)
北海道武蔵女子短期大学英語学
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿はリスニングプロジェクトの成果について論じる。学生達がクラス授業で養成されない英語学習の取り組み方の必要性を常に考察してきた。プロジェクトの一環として、1年間週1回昼休み20分間共同英語リスニング学習を試行してきた。その期間に事前/事後テスト、面談、調査等を実施し、被験者グループのリスニングに対する姿勢、リスニング能力に関するデーターを集め、分析をした。リスニング学習における自律性の成功、有効性についての研究と信条から生じる洞察力を提示する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study is based on a listening project that is an outcome of ongoing research addressing the need to prepare students for English study beyond the classroom. Included are details of a weekly twenty-minute collaborative listening study session conducted at lunchtime at the authors' college language laboratory over one academic year. Data were gathered and analyzed on the students' change in listening ability and attitude toward listening learning through pretesting and posttesting, teacher observation, interviews, and surveys. Insights stemming from the research and beliefs about effective self-direction and its value in listening learning are presented.
書誌情報 北海道武蔵女子短期大学紀要
en : Memoirs

巻 (35), p. 1-18, 発行日 2003-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 6
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004253712
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0389-9586
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:52:44.285142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3